Arestarea era din oficiu

|„Eram maistru la Cooperativa Potaissa, la secția de tâmplărie. Prin 1978, într-o duminică, a avut loc o explozie într-o hală a tâmplăriei. Nu s-a găsit cauza exactă a exploziei, nici pompierii nu au putut să spună ce s-a întâmplat. Probabil că vaporii de lac au fost de vină, dar nu știm cum a fost. Hala era închisă cu lacăt, afară era paznic, deci nu a fost vorba de un accident provocat de un om.
Luni dimineața, când m-am dus la serviciu, pe scări, în fața tâmplăriei, mă aștepta un ofițer de la securitate, S. Ăsta cum m-a văzut mi-a și zis:
-       În mod normal, la ora asta trebuia să fii arestat!
M-am uitat așa la el, îl știam că umbla cu tot felul de manevre necurate și nu mi-era frică de el. I-am zis:
-       Da de ce să fiu arestat? Pentru că a avut loc un accident în timp ce eu eram acasă? Doar nu o să stau zi și noapte la lucru!
            Nu mi s-a întâmplat nimic pentru că nu aveam nici o vină, nimeni nu a putut spune din ce cauză a avut loc explozia aia. 
            Ăsta era stilul lor, încercau să te intimideze, să bage frica în tine”.

Nicolae Onacă, maistru tâmplar, Cooperativa „Potaissa” Turda (1972-1985)|


Comentarii